I'm leaving Australia tomorrow!!

Sydney

rain 20 °C

Klarer ikke helt aa skjoenne at jeg skal dra fra mitt kjaere Australia i morgen.. Naa har jeg vaert her i snart tre mnd, og jeg har blitt veldig glad i landet og faatt en del nye gode venner. Forrige innlegg her sier at jeg skulle paa det sail&fly-opplegget, men det ble dessverre ikke noe av! Vi maatte dra med en annen baat fordi det var en feil med girkassa paa den baaten vi egentlig booka. Saa vi dro med en skikkelig racing sail boat istedenfor den rolige baaten vi hadde lyst til aa dra med, hehe. Saa det ble en litt annen opplevelse enn det vi hadde tenkt, en smule mer actionfylt og spennende. Vi var vel egentlig redde mesteparten av tida, haha. Men vi overlevde, og var ganske stolte naar vi kom tilbake til havna. Det var helt sikkert ikke saa veldig ille, men vi hadde ikke seilt foer noen av oss, saa det var ganske nytt. Den ene siden av baaten var jo nesten under vann, 45-50 grader helling, saa vi klamra oss fast til andre sida og var sikre paa at baaten skulle tippe over, hehe. Men utenom det var det en fantastisk tur! :) Vi snorkla i Great Barrier Reef, and we found Nemo! Hehe. Veldig kult, masse morsomme fisker!! Og saa var vi paa Whitehaven Beach, som er helt eventyrlig. Den hviteste sanda jeg noen gang har sett og klart turkist vann saa langt oeyet kan se.

Etter seilturen dro jeg opp igjen til Maggie for aa feire bursdagen min :) Rakk akkurat aa feire litt med Hanne, Kristina, Bendik og Thomas naar klokka slo tolv, foer jeg stakk til bussholdeplassen for aa ta bussen min som gikk 02.15. Kom til Maggie tidlig paa bursdagen min, og hang med Trudy og Sarah paa dagen, susa rundt og handla inn til bbq'n, leide film og dro tilbake til Trudys house. Saa lagde vi sjokoladekake, poppa popcorn og saa paa Dirty Dancing :) Kjempekoselig dag med jentene! Saa ordna vi i stand til bbq og dro ned paa stranda, hvor vi kosa oss utover kvelden! Hadde en perfekt dag :) Maatte opp ganske tidlig dagen etter da, for aa fly ned til Sydney. Og naa har jeg vaert her i et par dager. Moette igjen Anja, Marlies, Hannah og Gavyn, og vi dro paa V Festival sammen den 28. Og det var saa utrolig bra!! Hadde en super dag, kjempemasse bra musikkopplevelser. Vi saa Tame Impala, et australsk band, The Do, kjempesoet fransk musikk som Helle anbefalte, og det falt i smak! Razorlight hadde en utrolig bra konsert!! Kjempeflinke live, og vi dansa og hadde det skikkelig artig. Fikk opp stemninga og videre med Kaiser Chiefs ble vi klare for Killers! Har sett Killers en gang foer, men dette var veldig mye bedre. De spilte en del fra det nyeste albumet, det er jo den turneen de er paa naa, men fordi de spilte mer av det gamle mot slutten, gjorde det ingenting. Brandon var sinnsykt flink, og koste seg tydelig masse. Super dag :)

Naa sitter jeg her og ser ut paa oespoesende regn over Sydney. Jeg tror Australia graater fordi jeg skal dra.. Hehe. Siste dagen min naa, drar til flyplassen tidlig tidlig i morra. Og lander paa New Zealand 14.30 i morgen. Blir spennende! Men er som sagt veldig rart aa dra herfra. Mye av grunnen er nok alle de jeg har blitt kjent med, de gjoer det hele litt vanskeligere, hehe. Men er godt aa vite at jeg skal se de igjen en gang. Vi har avtalt aa moetes i Norge, hehe. Gleder meg!

Naa sitter Hannah og Gavyn og ser paa det norske jeg skriver, og skjoenner ingenting, hehe. De sitter og sier opp alle de engelske orda de kjenner igjen ;) Vi har proevd aa laere de litt norsk, jeg, Anja og Marlies, men det gaar daarlig, hehe.

Da blir neste blogg skrevet enda lenger unna Norge enn naa, hehe. Nede paa New Zealand :)

Haaper alle har det kjempebra!! Tenker masse paa dere! Naa kommer jeg hjem snart! Jippi :)