SURF CAMP

Gerroa / Seven Mile Beach

Surfing is so much FUN! :D

Naa har vi vaert paa surfekurs fra mandag til torsdag, og ankom Byron Bay for et par timer siden. Der nede har vi ikke hatt netttilgang, som noen kanskje har skjoent, derfor har jeg ikke oppdatert foer naa!

Det har vaert fire utrolig morsomme dager, og jeg kan faktisk si at jeg har surfa ordentlig. Hehe. Yeah! Vi har hatt to lessons hver dag, paa ca. to timer hver, saa vi har vaert mye i vannet de siste dagene! Vi var en stor gjeng paa 48 stk, hvorav 40 er jenter.. Hehe! Gutter tror at de skal klare aa laere seg det paa egen haand tydeligvis! Vi bodde paa smaa soete hytter i en slags leir hvor spiseplassen laa i midten. Veldig koselig sted, med masse hyggelige og morsomme folk! Surfeinstruktoerene vaare var kjempekule og tulla med oss hele tiden! Vi fikk skikkelig god mat tre ganger om dagen, frokost, lunsj og middag. Og jeg kan fortelle dere at vi var SULTNE etter hver surfeoekt, det sliter paa kroppen! Hehe. Etter de to foerste dagene var vi sykt stive og stoele overalt, man bruker muskler man ikke bruker til vanlig. Men det gaar heldigvis bedre naa! Her kommer noen bilder av hele gjengen:

Og her er surfe-Thea i gang, hihi:

EML_Day_2_..3__122_.jpgEML_Day_2_..4__443_.jpgEML_day_3_..6__211_.jpg

Dette er gruppa jeg var med, og instruktoeren vaar, Shayne (med caps):

Naa er vi i Byron Bay, som tok 12 timer (!!) med buss.. Vi dro fra Sydney kl. 22.00 i gaar kveld, og kom hit kl. 10.00 i dag tidlig, merkelig at det er saa store avstander. Vi syns ikke det ser saa langt ut paa kartet, men vi glemmer litt hvor stort dette kontinentet er! Det er deilig aa endelig komme seg litt oppover kysten!! :) Foeler at vi er litt mer i gang med reisa naa. Byron ser ut som en kjempekul by, som vi skal sjekke ut senere i dag tenker jeg. Er ikke et stort sted, saa det er en kort tur ned til havna/stranda. Vi har tre dager her i foerste omgang, saa faar vi se. Vil vaere her lenger enn det, saa vi maa fikse oss flere netter her. Er bare litt spent paa ledige plasser til mandagen, da er det nemlig nasjonaldagen, Australia Day. Det kan jo bli spennende! Hehe. Da er det ganske fullt overalt. Men det gaar bra! No worries!

Vi har gratis surfebrett-leie her disse tre dagene, saa vi skal nok ut paa egen haand i morgen eller overimorgen tenker jeg. Maa la kroppen faa litt hvile etter 4 intensive surfedager! Reiser fremdeles med Martine, som dessverre skada foten sin paa kurset, saa hun kan ikke surfe paa en liten stund, kan saavidt gaa. Men vi reiser nok sammen en liten stund til, og saa kommer kjaeresten hennes nedover. Saa da reiser nok jeg videre alene :)

Haaper alle har det fint! Det har i alle fall jeg :) Selv om jeg svetter i hjel her oppe, er lenger nord naa, saa luftfuktigheten er litt mer intens! Hehe, men jeg skal kanskje ikke klage..? ;)

Masse varme tanker hjem til Norge!

Thea.

Skrevet av Reise-Thea 18:46 Kommentarer (7)

Sharks, BBQ and shopping

Sydney (Glebe)

overcast 28 °C

Heii igjen alle sammen! :)

Da har jeg litt nytt aa fortelle! Kan gladelig fortelle at jeg ikke lenger er solbrent!! Hehe. Saa naa ser jeg ganske normal ut igjen.. Vi har dratt fra Sydney beach House! Siste kvelden der hadde vi det utrolig morsomt, of course! Det var da vi traff alle folka, hehe. Vi meldte oss paa BBQ and punch party, og fikk kjempegod grillmat! Vi satt oss sammen med en skikkelig artig gjeng, og fikk prata masse engelsk, jeee. Vi prata med folk fra USA, Japan, Soer-Afrika, Canada, Tyskland og et par til fra Norge. Kjempeartig! :) Mye rare folk, hehe.

Saa dri vi inn igjen til byen, og dro rett til work&travelkontoret for aa fikse det siste foer vi kan jobbe. Saa naa er det klart! Maa bare hente bankkortet vaart naar det blir klart. Saa dro vi ned paa Sydney Aquarium, for vi maatte jo se haier! Hehe. Da gikk vi i tunnel under vannet med fisker, haier, rokker osv. Det var ganske spesielt, vi kom veldig naer dem! Her kommer noen bilder:

Det var skummelt og kult paa en gang ;)

Naa har vi kommet oss opp til Glebe! Den litt kule og avslappa delen/suburben til Sydney. Her liker vi oss veldig godt! Vi har bare susa rundt og gjort akkurat det vi vil. Sitti paa vaar favoritt-cafe, Sappho Cafe, og drikki en utrolig god Chai Latte. Det ser slik ut der:

Ellers har vi sett i alle de kule butikkene, spist god pizza, vaert paa enda en BBQ og prata med tyske og franske! I dag var vi paa Glebe Market, et skikkelig kult marked med masse vintage klaer, vesker, sko, boeker osv. Fikk shoppa noen kule saker :) Her kommer et bilde av en flink musiker som spilte for oss mens vi chilla i grasset, ser han kanskje ikke saa godt men, hehe:

Vi fortsetter det behagelige livet her i Glebe fram til mandag morgen, for da er det surf's up for Martine og Thea! Surfekurs en uke, jippi! Gleder oss kjempemasse! Da skriver jeg fra en liten hytte nede ved stranda neste gang ;)

Take care everybody! No worries :)

Avslutter med et bilde av det kuleste huset i Glebe:

Thea.

Skrevet av Reise-Thea 01:08 Arkivert i Australia Kommentarer (5)

Some worries..

Sydney (Collaroy)

Naa har jeg faktisk to litt negative ting aa fortelle om, hehe. Ikke noe alvorlig som har skjedd! Men, noen litt plagsomme ting. Det er paa en side ikke morsomt i det hele tatt, og saa paa en annen side - litt morsomt. Spoers litt hvem som ser paa det, dere der hjemme kan jo syns dette er litt goey, haha.

Overalt paa rommene her staar det beskjeder om at brannalarmen paa rommet er veldig sensitiv og at den kan gaa av pga parfyme, haarspray osv. Og at man kommer til aa faa en bot paa 300 $, som er 1500 kr, hvis man faar alarmen til aa faa av. Jeg har saa og si ikke brukt haarsprayen min, og det sier litt, hehe. Saa naar vi skulle legge oss her om dagen, begynte plustelig alarmen aa gaa. Forferdelig plagsom og drithoey lyd! Vi bare: whaaat..? Og maatte da staa opp igjen, paa med klaer og ned fra oeverste koeye. Hele gjengen paa hostellet staar da utenfor bygget her og venter. Saa kommer det full uttrykning med to brannbiler og masse styr. Det var da selvfoelgelig falsk alarm, et eller annet teit som fikk den til aa gaa av. Vi gaar tilbake og legger oss. Og naar vi da akkurat har sovna, begynner alarmen igjen... Jeeee. Same procedure as last time - ut igjen. Flott! Etter det er det rolig. Men saa! I dag tidlig begynte det IGJEN! Vi ble naa vekt av alarmen halv 8 i dag tidlig, og i halvt soevne rusler vi ut. Falsk alarm igjen, det er det veldig ofte her, derfor er det saa skummelt hvis det plutselig skulle brenne paa ekte! Vi gaar og legger oss igjen, men det maa jo da selvfoelgelig skje igjeeeeen. Dritt! Etter det klarte vi ikke aa sovne igjen. Ei annen paa rommet vaart hadde vaert her en stund, og det hadde visst skjedd 7-8 ganger mens hu har vaert her. Brannalarmen gaar visst av pga stoev!! Hvorfor ikke bytte ut disse supersensitive alarmene..?

Saa til mitt andre problem. Jeg veit jo at jeg maa smoere meg paa oyelokka, for jeg har blitt skikkelig solbrent der foer. Men jeg er alltid saa redd for at jeg skal faa solkrem i oeya, svir og linser bla bla bla. Saa jeg smoerte meg ikke der i gaar, og har dermed blitt skikkelig solbrent rundt hele oeyet... Det har aldri vaert saa ille som dette! Helt inn i oeyekroken liksom - kjempevondt! Sov med aloe vera i natt, og jeg veit ikke om det var det som gjorde det, men jeg naa hovna skikkelig opp. Jee. Var saa ille i dag tidlig at jeg ikke klarte aa aapne oeyet helt opp. Men naa er det litt bedre. Jeg maa bare vente til det gaar bort av seg selv, og bruke solbriller 24/7 - fordi jeg ser ut som en dust! haha. Og saann for aa toppe det, har jeg blitt solbrent akkurat der jeg svetter over leppa, slik at de ser ut som om jeg har.. bart! Flott! Hehe. Akkurat det er litt morsomt, selv om det er kjipt. Det syns ikke saa godt heldigvis, men jeg ser det jo veldig godt selv ikke sant. Jaja.

Maatte bare fortelle om dette! ;) Ellers gaar alt helt fint, hehe. Vi koser oss masse, og spiser masse god mat! Kinamat, thai, italiensk.. Skal proeve indisk her borte i gata ogsaa, men vi har blitt saa glad i thai! Det er digg, saa vi har vaert der et par ganger. I dag har vi meldt oss paa BBQ og punch her paa hostellet - betalte 8 $ (40 kr). Det er utrolig billig aa spise her! Vi betaler aldri mer enn 100 kr for frokost + lunsj, og aldri mer enn 100 kr for middag. Og det er inkludert drikke! Saa det er deilig :) I dag skal vi proeve og holde oss litt borte fra sola, vi fikk ganske mye i gaar.

Haaper alt er bra med dere hjemme og deg paa Costa Rica :) :)

Hugs from

Thea.

Skrevet av Reise-Thea 17:58 Arkivert i Australia Kommentarer (6)

No worries!

Sydney (Collaroy)

Da er ferien i gang her.. Vi sjekka inn paa Sydney Beach House YHA i gaar, og det er utrolig deilig her. Stedet heter Collaroy, og vi kom oss hit ved aa ta en ferge fra havna nede ved operahuset, og ut til Manly. Den tok en halvtime, kjempefin tur hvor vi fikk sett hele Sydney skyline godt. Saa tok vi buss i 25 min og vi er fremdeles i Sydney! Hehe. Naa er vi langt fra storbyen og vi koser oss veldig her paa dette lille koselige stedet. Det er ikke saa mange turister her heller, mange flere local aussies. Slik ser hostellet vaart ut da:

I gaar laa vi paa stranda i noen timer, og det var kjempedeilig. Godt aa kjenne sol som steiker, hehe. Vi er sinnsykt flinke med solkrem da, har 30 overalt. Man faar faktisk ikke kjoept solkrem under 20 her, sola er saa sterk at ingen kan bruke noe saerlig under 30. I dag har vi gaatt en liten tur for aa ta noen bilder av stedet, vi sto lenge og saa paa noen lokale surferkids, de var kjempekule! Et par gutter paa ca. 12 aar. De var skikkelig flinke ogsaa! Artig. Slik ser stranda vaar ut, som vi bor 50 m fra:

Vi liker oss veldig godt her :) Hehe. Vi stikker ned paa stranda igjen senere i dag ogsaa, bare proever aa unngaa den verste tida paa dagen. Skal proeve aa faa vaska litt klaer naar vi er ferdig paa internett, og saa stikker vi ut igjen. Er saa deilig vaer, er ganske varmt, men det blaaser akkurat perfekt til at det er skikkelig behagelig :)

Vi skal vaere her i fire dager til, bare ligge paa stranda og kose oss. No worries! Livet er herlig!

Et lite bilde av meg paa slutten, som dere ser har jeg det ganske greit ;)

PS! Har oppdatert "Sightseeing and paper work" med to bilder fra Sydney.

Thea

Skrevet av Reise-Thea 16:50 Arkivert i Australia Kommentarer (4)

Sightseeing and paper work

Sydney

overcast 23 °C

Hei igjen, folkens! Da er jeg paa min fjerde dag i Sydney! Sitter paa work & travel - kontoret naa, har gratis nett her og skal gjoere en del papirarbeid her i dag. Vi var paa infomoete her i gaar, og fikk saa mye informasjon at vi ikke visste hvor vi skulle gjoere av oss! Det er saa mye vi skal fikse og ordne!! Saa vi har kommet tilbake hit naa for aa gjoere det. Er ikke saa sinnsykt fint vaer ennaa, varmt men overskya. Saa vi faar liksom gjort litt saann daerlig-vaer-ting. Jeg og Martine henger mest sammen paa dagtid, og vi har vaert ved Operahuset, og i de botaniske hagene som ligger der nede. Har bilder av Operahuset, men det var ikke saa fint vaer, hehe, saa vi vil ikke legge ut de bildene. Men var ganske stilig aa se det! Litt mer slitt enn jeg trodde, men det er jo ikke helt nytt akkurat. Jeg saa for meg at selve bygget var i hvit marmor saann som vaart hjemme i Oslo, men det var off-white og beige fliser!! Kjemperart, det kan jeg vise dere senere.

Vi sjekka ogsaa ut en bydel som heter Glebe, jeg hadde hoert at det skulle vaere skikkelig laidback og kult der. Og det var det :) Vi tok bussen helt ned til enden av gata, og gikk tilbake. Masse rare hus som var i en byggestil vi aldri har sett, og vi klarer ikke helt aa skjoenne hva det minner oss om heller. Vi landa paa en blanding av Cuba og eventyrslott. Hehe. Kan legge ut bilder av det ogsaa senere, for vi har tenkt aa bo paa hostell dere foer vi drar fra Sydney! Vi var ogsaa i en skikkelig kul vintagesjappe og en boksjappe/cafe, hvor vi drakk en supergod chai latte :)

Planene videre naa er aa dra til Collaroy Beach House YHA i morra, som er et hostell som ligger helt ved stranda ca. 2 mil herfra. Og det er fremdeles i Sydney! Det er stort her! Saa slapper vi av der i 4 netter, og drar til Glebe etter det. Saa skal vi bestille surfekurset naa til mandag 19. jan, og det gleder vi oss masse til! Da er det vaar billett ut av Sydney, for vi drar opp til Byron Bay med kurset. Og da blir vi der. Jeg og Martine tenker paa aa leie oss et sted der, for vi vil begge jobbe der. Og da faar vi en litt mer base, og vi tror vi kommer til aa bli der en stund, saa da loenner det seg ikke aa bo paa hostell.

Hvis dere lurer paa hva YHA staar for saa er det Youth Hostel Organization, som vi er medlem av. Derfor faar vi rabatt paa alle slike hosteller, og det loenner seg aa velge de, og de er overalt.

Det har ikke skjedd saa veldig mye ennaa, vi foeler ikke at vi har kommet helt i gang med reisen foer vi kommer oss ut av storbyen! Haaper det blir bra paa Beach House i morra :) Da faar vi komme i gang med alt det kjedelige papirarbeidet her, hehe. Har vi det ikke faelt?

Trives fremdeles veldig godt her og med alle menneskene rundt meg :)

Haaper alt er bra med alle!

Dette er forresten mitt australske mobilnummer: +61405735021. Hvis dere skal sende melding eller ringe til meg er dette det nummeret dere boer gjoere det paa :)

Et par bilder vi tok senere paa dagen naar det ble bra vaer!

Martine og Thea, skikkelig turister ;)

Thea

Skrevet av Reise-Thea 15:31 Arkivert i Australia Kommentarer (2)

(Innlegg 16 - 20 av 22) « Side 1 2 3 [4] 5 »