Sail & fly!

Airlie Beach

Tenkte bare jeg skulle nevne hva vi har booka for Whitsundays... Det var ikke en lett jobb! Vi burde ha booka mye tidligere, for mandag var helt fullt, ingen ledige plasser paa noen baater. Og det er maaange baater som drar ut hver dag. Saa vi gikk rundt til forskjellige kontorer her for aa finne et baat med plass til oss tre, og som kommer tilbake foer kl.2 paa onsdag.. For da skal jeg ta buss opp igjen til Townsville. Vi fikk supergod hjelp av en veldig hyggelig dame et sted her, som etter mye fram og tilbake fant et perfekt tilbud for oss! Vi seiler ut tirsdag morgen, og bruker hele dagen paa aa snorkle rundt disse vakre oeyene og Great Barrier Reef. En natt paa baaten bare, og paa onsdag drar vi til Whitehaven Beach, som er den mest spektakulaere stranda der ute, for aa snorkle mer, og saa skal vi faktisk fly med helikopter fra Whitehaven og tilbake til Airlie Beach!! Hvor stilig blir ikke det? Vi skal se Whitsundays og Great Barrier Reef fra lufta!! Vi er saa sinnsykt gira :) Vi trodde ikke det var en mulighet en gang, og saa ble det tilfeldigvis det som passa best for oss. Perfekt! Saa da skal Hanne, Kristina og jeg seile med 9 andre bare, heldigvis faa personer ombord! Tror det blir veldig bra! Det er spaadd bra vaer ogsaa, saa vi har nok en ganske fantastisk tur foran oss :) Regner med at jeg blogger om seilturen naar jeg kommer opp igjen til Maggie og legger ut masse bilder da!

Gleder meg saa mye!!!

Masse varme tanker til dere.

Thea.

Skrevet av Reise-Thea 00:07 Arkivert i Australia Kommentarer (3)

I miss Maggie already

Airlie Beach

overcast 28 °C

Da har jeg dratt fra min kjaere kjaere Maggie, og har kommet meg ned til Airlie Beach igjen. Unnskyld for at jeg ikke har skrevet noe saerlig de siste ukene, men det har paa en maate bare skjedd det samme hver dag. Tiden min paa Bungalow Bay paa Magnetic Island har vaert det beste med hele turen min! Jeg klarer nesten ikke aa skjoenne at jeg ikke skal vaere der mer, fordi det har vaert saa fantastisk bra der. Jeg har blitt kjempeglad i alle folka og har hatt det utrolig morsomt med dem. Hadde en bbq for meg i gaar kveld, min siste kveld.. Buhu. Var veldig hyggelig, men veldig trist aa si hadet. Meeen, jeg har kommet paa en veldig smart ide, som gjoer at jeg er litt mindre trist enn jeg kunne vaert. Fordi. Jeg skal opp igjen til Townsville for aa fly ned til Sydney den 27. Jeg har hele tiden hatt lyst til aa feire bursdagen min paa seilturen min her i Whitsundays, men det er mer sannsynlig at vi tar seilturen om et par dager bare. Og da kom jeg paa at jeg kan jo bare dra opp igjen til Townsville litt foer, altsaa en dag eller to foer flyet mitt gaar, for aa feire bursdagen min med alle vennene mine paa Maggie!! :) Det er perfekt! Jeg prata med Sarah om det i dag tidlig, og nevnte det for Trudy naar vi sa hadet, men skal proeve aa holde det litt hemmelig. Hehe. Hadde vaert artig aa bare komme tilbake og overraske alle! Hihi. Jeg er ganske bestemt paa det naa, at jeg maa komme meg opp igjen foer, for jeg vil saa gjerne tilbake. Allerede, haha. Dro for noen timer siden. Det er noe spesielt med Maggie altsaa.

Saa naa er jeg i Airlie Beach, hadde en natt her paa vei opp til Maggie for en maaned siden, men naa skal jeg endelig faa tatt den kjente seilturen her, ut til alle de flotte stedene i Whitsunday Islands. Jeg skal moete Hanne og Kristina, to jenter fra Trondheim jeg dro ned med, og var paa surf camp med, her i morra. Og skal seile med de :) Koselig! Moette Anja igjen her om dagen ogsaa, for hun og Marlies, venninna, kom til Maggie! Skikkelig artig. Saa moeter jeg de igjen nede i Sydney, for de skal vaere med paa festivalen. Og da moeter jeg ogsaa Hannah og Gavyn igjen, hehe! Jippi. Har mye aa se frem til ogsaa, saa maa nesten komme meg over Maggie.. Men jeg maa bare tilbake paa bursdagen min, for det er det beste stedet jeg kunne feira dagen min her nede naa. Hehe.

Alt er fremdeles veldig bra, som dere kan lese, hehe. Naa skal jeg snart ut og spise litt tenker jeg, begynner aa bli sulten. Og saa maa jeg finne ut alt jeg skal sende hjem, for sekken ble ganske stappa naar jeg pakka den i gaar. Huff, var slit aa begynne aa pakke sekken igjen ass. Har liksom hatt den paa et sted i en maaned! Har vaert saa digg. Jaja, plustelig foelte jeg meg som en backpacker igjen. Hardt liv.

Okei, men dett var dett. Kommer sikkert en blogg fra seilturen om et par dager :) Haaper alle har det bra!! Savner dere, nordmenn!

Masse masse klemmer fra meg! :)

Thea.

Skrevet av Reise-Thea 23:43 Arkivert i Australia Kommentarer (3)

Maggie Life

Magnetic Island

For dere som ikke skjoenner greia, Maggie er en forkortelse for Magnetic Island, hehe. I Australia forkorter de ALT og setter paa -ie eller y eller o. Saa her paa Maggie har jeg det utrolig bra! :) Naa har jeg jobba her en uke allerede faktisk, tida har gaatt veldig fort. Jeg har mine tre timer med housekeeping hver dag, greit nok, og saa har jeg jobba to kvelder i restauranten! Da er jeg servitoer og tar all oppvaska, dvs. en drittjobb! Hehe. Men men, det gaar helt fint. Faar saa mye som 10 $ timen, 45 norske kroner, oi oi! Blir ikke akkurat rik, men det hjelper. Denne uka har jeg tjent 100 $ faktisk! Har jobba noen timer ekstra med vaskinga ogsaa. Og siden jeg bruker sinnsykt lite penger her, saa gaar jeg nesten i null med de faa dollarene jeg tjener :) kjekt! Bruker egentlig bare penger paa internett og naar jeg kjoeper inn til frokost og lunsj paa supermarkedet. Har ogsaa vaert saapass flink at jeg har jogga paa stranda to ganger denne uka! Og kommer til aa fortsette med det, for det er utrolig deilig der nede paa ettermiddagen! Saa dette er virkelig mine fornuftige uker altsaa :) Det har begynt aa bli veldig bra vaer her, saa det er jeg kjempeglad for! Var ganske kjipt naar det regna paa begynnelsen av uka. Var paa stranda i stad i et par timer, digg! Laa og duppa ute i havet, hehe. Kjempedeilig vann! Maa bade i en saann inngjerding da, for man kan ikke bade hvor som helst paa stranda. Det er haier, krokodiller, box jellyfish, en kjempefarlig manet osv. Saa jeg holder meg inne i inngjerdingen for aa si det saann, hehe.

Som sagt, jeg trives veldig godt her. Masse hyggelige folk, vi som jobber her en liten gjeng som henger sammen paa kveldene, spiser middag sammen osv. Saa det er koselig :) Tror nok at jeg kanskje blir her helt til 20.mars, som da blir 4 uker totalt. Det er saa kjekt aa spare alle disse pengene, og saa er det jo saa fint her :)

Blir bare en liten oppdatering i dag, kan legge ut litt bilder herfra etterhvert. De fleste har vel sett albumet paa facebook, men skal legge inn en samling bilder herfra her inne paa bloggen ogsaa :)

Savner dere masse alle sammen, og haaper alt staar bra til med alllle :) Hold ut i kulda, saa skal jeg ta med meg varmen hjem i mai! Er ikke saa veldig lenge til ;)

Thea.

Skrevet av Reise-Thea 23:58 Arkivert i Australia Kommentarer (4)

Working Class Hero

Magnetic Island

overcast 25 °C

Thea jobber!! Jippi. Min foerste dag som housekeeper her paa Bungalow Bay Koala Village var veldig bra! :) Kom hit seint i gaar kveld, fordi min kjaere buss var 5 timer forsinka!! Bussen min kraesja i Rockhampton, ingen stor skade skjedd tror jeg, saa vi var en stor gjeng som ikke gjorde annet enn aa henge paa bussholdeplassen i 5 timer... Kjipt! Er alltid veldig rart aa komme til et nytt sted paa kvelden, aner liksom ikke hvor man er! Hehe. Og vaakna til noe av det verste regnevaeret jeg har opplevd, det var skikkelig ille! Jeg hadde mitt foerste skift med Trudy, som er vaskesjefa, og hu viste meg alt som skal gjoeres. Saa jeg var med paa aa vaske jentebadet, alle doene og dusjene osv, og et par av de smaa hyttene rundt her. Rommene her er nemlig smaa bungalows, enten dorm-rooms, med mange senger, eller dobbeltrom. Saa vi ordner i stand dobbeltrommene, skifter paa sengene og saant, og vasker dormroomsa. Naa har jeg laert aa re opp en seng ordentlig, hotel-style, hihi. Litt artig! Saa det hoeres kanskje litt lite ut, hehe, men det er ganske hardt arbeid faktisk! Saa vi vasker ogsaa kjoekkenet og noen andre toaletter ogsaa. Det er bare Trudy, meg og en tysk fyr som heter Jens som gjoer dette! Hehe. Saa det er en del paa hver. Saa jeg skal da jobbe med dette her i 3-4 uker, og da faar jeg gratis overnatting og et gratis maaltid hver dag. Jobber tre timer paa morgenen, og saa hvis jeg vil jobbe litt mer, hjelpe Trudy med mer vasking, eller hjelpe til i restauranten paa kvelden, saa kan jeg gjoere det og tjene litt mer :) Saa hele greia er egentlig ganske perfekt! Liker meg veldig godt her!

Selve oeya er utrolig fin, det lille jeg har sett! Saa skal legge ut bilder saa fort det blir fint vaer :) Masse masse dyr her, fordi det er en liten dyrepark som hoerer til hostellet, saa det kommer nok masse bilder av det ogsaa! Bare i dag naar jeg jobba saa jeg en kenguru, saa soet! En kokaburra-fugl, masse andre papegoye-fulger, masse smaa firfisler, hehe, de er overalt! Og en kjempegiftig slange! Haha, Jens saa den ved guttedoen, og sa ifra til Trudy! Og naar hu saa den saa hu at det var en skikkelig giftig slange, saa vi fikk en av de som jobber i dyreparken til aa hente den inn! Det var visst mye mer action enn det som pleier aa skje paa et vaskeskift, hehe. Spennende her nede altsaa ;)

Det var litt for naa! Jeg har det kjempebra og liker meg godt her i mitt nye "hjem"! :)

Masse masse tanker fra meg til dere!

PS! Mamma og pappa: jeg har ganske daarlig dekning her, saa veit ikke om jeg faar sendt meldinger eller ringt!

Thea.

Skrevet av Reise-Thea 22:52 Arkivert i Australia Kommentarer (2)

New plan!

Noosa

Da har jeg funnet ut hva jeg skal! :) Jeg brukte altsaa en time eller to i gaar paa aa finne det ut, hehe. Ringte masse hosteller oppover kysten her, for aa hoere om jeg kunne jobbe hos dem. Fikk nei hos de fleste, men saa plutselig fikk jeg et ja!! Jeg skal jobbe paa Magnetic Island, utenfor Townsville, som er gaaanske langt unna her. Saa foerste etappe opp dit har jeg i ettermiddag-natt, 17 timer (!!!) med buss.. Sykt! Da kommer jeg til Airlie Beach i morgen tidlig, er der en natt, og drar videre opp til Townsville, som sikkert er et par timer videre.

Er veldig fornoeyd med dette valget! Jeg skal jobbe 3 timer hver dag, og faar da gratis overnatting og et gratis maaltid hver dag :) Hoeres ikke det bra ut? :) Jeg blir der i 3-4 uker tenker jeg. Da hoerer dere fra meg naar jeg kommer dit!

Artig hvordan alt bare forandrer seg helt plutselig! :) Saann er det!

Thea.

Skrevet av Reise-Thea 15:51 Arkivert i Australia Kommentarer (1)

(Innlegg 6 - 10 av 22) « Side 1 [2] 3 4 5 »